پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیامدهای احتمالی مذاکره ایران و آمریکا روی بورس

  • کد خبر: ۴۴۶۴۰
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
پیامدهای احتمالی مذاکره ایران و آمریکا روی بورس
شایعه مذاکره میان ایران و آمریکا امروز محور اصلی بسیاری از تحلیل‌ها اقتصادی بود. اتفاقی که می‌تواند از منظر اقتصاد سیاسی پیامدهای گسترده‌ای روی اقتصاد ایران داشته باشد. بورس نیز می‌تواند از این اتفاق احتمالی تاثیراتی را بپذیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ادعای عجیب درباره مذاکره محرمانه ایران و آمریکا  گمانه شوک منفی به بازار ارز را به همراه داشت اما نرخ دلار امروز مقاومت قابل توجهی از خود نشان داد و این گمانه و خبر افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران نتوانست کاهش شدید قیمت دلار را به همراه داشته باشد.

با این حال، با انتشار اخبار بیشتر درباره گمانه‌زنی‌های مذاکره به نظر می‌رسد اثرگذاری این خبر بر بازار ارز محتمل است و در مقابل سهامداران نیز به تدریج اظهار امیدواری می‌کنند که ممکن است این موضوع شوک مثبتی را برای شاخص بازار سهام به همراه داشته باشد.

با این حال، امروز بازار سهام نتوانست رشد قابل توجهی را ثبت کند و هرچند آغاز خوبی داشت اما در میانه راه و خصوصا پس از انتشار خبر ممنوعیت فروش سهام خریداری شده در همان روز، کم کم رشد شاخص آهسته شد و شاخص عقب نشست.

اما از نگاه کارشناسان اخبار سیاسی همواره محرک مطلوبی برای بازار سهام می‌توانند باشند. در پپیش‌بینی‌های نیمه دوم امسال از بازار سهام نیز اغلب کارشناسان با اشاره به اوضاع اقتصادی و اخبار این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند که این بازار دیگر به مانند نیمه نخست امسال رشد شارپی نخواهد داشت اما تاکنون کمتر کسی از اثرگذاری یک خبر سیاسی مهم با سیگنال مثبت بر این بازار سخن گفته است.

از سوی دیگر واکنش برخی کاربران در فضای مجازی به همراه برخی مخاطبان نشان می‌دهد تاثیرگذاری اخبار سیاسی با این جنس بر بازار سهم محتمل است و شاید همزمانی این اتفاق با کاهش احتمالی قیمت دلار باعث افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سهام شود. آیا خبر مذاکره ایران و امریکا ناجی بازار سهام خواهد شد؟

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->